LinkedIn social media
fot. pixabay.com/pl/

Czym jest LinkedIn?

Mówiąc w skrócie LinkedIn to społecznościowa sieć, gromadząca profesjonalistów. Założyć tam konto może każdy, niezależnie od swojego doświadczenia czy profilu zawodowego. Swoje miejsce znajdą tam zarówno spece od marketingu, szefowie wielkich korporacji czy właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych oraz studenci pierwszego roku studiów, pragnących piąc się po szczeblach kariery. Jest to portal dla każdego, kto poważnie myśli o swojej przyszłości i chce osiągnąć zawodowy sukces, gromadząc przy tym wartościowe kontakty.

LinkedIn to zaawansowane narzędzie biznesowe, pomagające w wymienieniu doświadczeń oraz wizytówek. Spotkasz tam grono specjalistów z każdej dziedziny i porozmawiasz na różne tematy. Z łatwością zapoznasz osoby z branży i nawiążesz kontakt za pomocą wiadomości prywatnych bądź innych form kontaktu, które są akurat dostępne.

LinkedIn social media
fot. pixabay.com/pl/

Zarówno Twoje, jak i doświadczenie innych jest widoczne na profilu. Znajdziesz tam osiągnięcia, kursy i inne rzeczy, które udało zdobyć się podczas aktualnej kariery zawodowej.

LinkedIn ile liczy użytkowników?

Teraz trochę liczb i faktów. LinkedIn to platforma, która liczy sobie aż 450 mln użytkowników w 200 krajach. Działa w 24 językowych wersjach, w tym polskiej. W naszym kraju z aplikacji tej korzysta 2,3 mln osób. Oszałamiające liczby, prawda? Może porównując do Facebooka, który gromadzi 14,6 mln użytkowników w naszym kraju, ta liczba wydaje się mała, należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że portal skupia specyficzne grono osób. Na plus jest również to, że portal cały czas się zmienia, dodając nowe funkcjonalności.

Założenie konta na tym portalu jest stosunkowo łatwe i przebiega podobnie jak to się ma na innych stronach tego typu. Sama rejestracja jest jednak dopiero początkiem naszej przygody. Aby zaistnieć na tym portalu i zostać dostrzeżonym trzeba podać jak najwięcej istotnych informacji. Portal LinkedIn na samym początku wyświetla profile, które są bardzo dobrze uzupełnione i aktywne. Naszą tablice powinniśmy taktować jako naszą rozbudowaną wizytówkę, gdzie odwiedzające osoby, mogą dowiedzieć się o nas i naszych osiągnięciach wszystkich niezbędnych informacji. To również miejsce, w którym możemy wyróżnić się jakąś niespotykaną cechą, umiejętnością. Dzięki właściwie rozbudowanemu profilowi, możemy przedstawić się z dobrej strony potencjalnym pracodawcom czy partnerom.

LinkedIn to źródło informacji dla pracodawców

Niezależnie czy jesteś pracownikiem działu HR, czy właścicielem niedużej firmy, która poszukuje lojalnych pracowników, ta platforma jest do tego odpowiednim miejscem. Możesz wyszukać profile odpowiednich kandydatów, wpisując odpowiednie słowa kluczowe. Plusem jest to, że możemy bardzo dokładnie zapoznać się z profilem każdego potencjalnego pracownika, zobaczyć jego wykształcenie, doświadczenie i inne pomocne aspekty. Z łatwością możemy również zwrócić się z pytaniem, które nas nurtuje.

Profil na LinkedIn jest bardzo zbliżony do CV. Istnieje jednak możliwość zawarcia o wiele więcej informacji niż ma to miejsce w przypadku zwykłego dokumentu, który zazwyczaj składamy w przypadku starania się o pracę. Osoba poszukująca pracy ma możliwość wypełnienia szeregu informacji o sobie, swoich zainteresowaniach, pasjach, osiągnięciach, celach itp. Bardzo przydatną kwestią jest możliwość otrzymania rekomendacji od poprzednich pracodawców.

LinkedIn to portal dla szukających pracy

Na stronie istnieje baza ofert pracy, dzięki której możesz znaleźć swoją wymarzoną posadę. Wykorzystując do tego słowa kluczowe oraz lokalizację, możemy szukać dogodnych dla nas ogłoszeń. Możemy również sprawnie zweryfikować profil pracodawcy i opinie o nim.

LinkedIn social media
fot. pixabay.com/pl/

Istnieje również możliwość wyszukania osób, które pracowały już dla danej firmy i zasięgnąć stosownych informacji o danym stanowisku. Odnaleźć możemy również rekruterów, odpowiadających za bieżące oferty i wysłać im notkę zapraszającą do kontaktu.

Portal LinkedIn to również źródło zleceń dla freelancerów, niezależnie od branży.

Tworzenie właściwego profilu na tej stronie może trwać nawet kilka godzin. Bardzo ważną kwestią jest jego ciągłe ulepszanie. Gdy nasza tablica będzie „błyszczeć” mamy duże szanse na powodzenie, niezależnie czy szukamy pracy, pracowników, czy partnerów biznesowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here