ubrania sprzedaż vinted
fot. pixabay.com/pl/

Sprzedaż produktów przez internet to obecnie bardzo powszechna praktyka. Od pewnego czasu brakowało bardzo miejsca, w którym skupiona zostałaby społeczność sprzedająca między sobą tylko i wyłącznie ubrania. Wszak były do dyspozycji portale typu Allegro, Olx i inne, natomiast są to serwisy wielotematyczne, gdzie tekstylia stanowią tylko nieznaczny odłamek oferty. Poza tym panuje tam duży chaos. Odpowiedzią na potrzeby klientów są portale typu Vinted lub Less. To dwa najbardziej popularne aplikację, które skupiają się tylko i wyłącznie na sprzedaży garderoby.

Na tych portalach możemy zarówno kupować, sprzedawać, jak i wymieniać poszczególne elementy ubioru. Interfejs jest zbliżony do Instagrama. Możemy obserwować innych użytkowników, dodawać komentarze, dodawać ubrania do listy ulubionych za pomocą serduszka oraz wymieniać wiadomości tekstowe. Dostępne jest również forum odzieżowe do dyspozycji zarejestrowanych osób.

Oczywiście portale tego typu oblężone są przez kobiety. Nie oznacza to jednak, że panowie nie mają tam wstępu. Owszem, mężczyźni coraz częściej korzystają z tego typu miejsc, polując na znane marki w niskich cenach.

ubrania sprzedaż vinted
fot. pixabay.com/pl/

Największą grupę stanowią ludzie młodzi, oferta sprzedawców trafi do kobiet oraz mężczyzn. Dostępne są również katalogi ubranego dziecięcych oraz akcesoria jak zegarki czy biżuteria.

Jak sprzedawać na Vinted – złote zasady

No dobrze, charakterystykę tych portali mamy za sobą. Teraz przedstawimy krótkie porady, dotyczące tego, jak sprzedawać na portalach odzieżowych. Dotyczy to zarówno aplikacji Vinted, jak i Less. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wymienione niżej wskazówki, zastosować w przypadku innych przedmiotów, które możemy okazjonalnie wystawiać. Zapraszamy więc do zapoznania się ze złotymi zasadami sprzedaży na Vinted.

Stwórz szczegółowy tytuł i opis

Oczywistym faktem jest iż, zachęcający i dokładny tytuł przyciąga odwiedzających. Oni natomiast dokonują zakupu i taki właśnie mamy zamiar, tworząc ofertę na swoim koncie. Dlatego pierwszym czynnikiem, od którego powinniśmy zacząć, jest stworzenie przyciągającego tytułu. Zamiast sukienka rozmiar S, lepiej napisać jest czerwona sukienka rozmiar S. Jak jest idealnie? Czerwona sukienka rozkloszowana z dekoltem Zara rozmiar S.

Chodzi o to, aby w tytule zawrzeć jak najwięcej informacji, które mogą być przydatne z punktu widzenia osoby, która poszukuje danego przedmiotu. Im więcej szczegółów tym lepiej. Portale mają bardzo rozbudowane algorytmy, które pomagają znaleźć odpowiedni przedmiot użytkownikom.

Tworząc opis unikajmy słów o negatywnym wydźwięku. Nie piszmy – jest to nieudany prezent, nie pasuje na mnie, nie odpowiada mi, jest na mnie za mała, za duża, czy znudziła mi się. Osobom to czytającym, może zapalić się czerwona lampka, że coś z danym przedmiotem jest nie tak. Z pewnością nie taki jest nasz zamiar. Zamiast tego, podkreślmy atuty odzieży, np. niepowtarzalny wzór, świetny fason, wyjątkowa okazja itp.

Opis powinien zawierać jak najwięcej informacji o przedmiocie. Pozwoli to uniknąć wielu pytań i dzięki temu dana rzecz może się o wiele szybciej sprzedać. Ważne jest również podanie rozmiaru z metki i rozmiaru sugerowanego (często się różnią) oraz jak najdokładniejszych wymiarów, np. długość całkowita, szerokość między pachami itp.

Możemy również pokusić się o podanie materiałów wykonania. Na końcu opisu dodajmy hasztagi, które mają wpływ na wyniki wyszukiwań.

Ważne jest również dokładne opisanie stanu odzieży, w przypadku gdy jest używana. Nie wprowadzajmy użytkowników w błąd i pokazujmy wszystkie potencjalne wady.

W zasadzie od tego trzeba zacząć. Ładne, przejrzyste, jasne i ostre zdjęcia nasycone kolorami to bardzo ważny aspekt. Użytkownicy kupują przede wszystkim oczami. Tylko ten zmysł mają do dyspozycji nabywając dany przedmiot. Ważne jest więc jak najlepsze zaprezentowanie danego produktu.

Zacznijmy od inspekcji. Czy ubranie ma jakieś wady, które można usunąć na własną rękę? Np. wystający guzik, mała dyżurka pod pachą itp. Druga sprawa to w razie potrzeby wyprasowanie ubrania. Nawet bardzo ładna rzecz, znanej marki, może nie sprzedać się, jeżeli będzie wyglądać na zdjęciu jakbyśmy dopiero wyciągnęli ją ze śmietnika.

ubrania sprzedaż vinted
fot. pixabay.com/pl/

O ile to możliwe róbmy zdjęcia przy dziennym świetle, na ładnym tle. Dobrym pomysłem jest dołączenie minimalistycznych dekoracji. W miarę możliwości korzystajmy z wysokiej jakości aparatów w telefonach lub lustrzanki.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here