social media firma
fot. pixabay.com/pl/

Niezależnie od tego czy prowadzisz swój biznes w internecie, stacjonarnie czy w obu wersjach, niezmienienie ważną kwestią jest również obecność na portalach społecznościowych. Niestety wielu właścicieli firm nie decyduje się na to, z uwagi na brak czasu i inne wymówki.

Czasami dochodzi do sytuacji, że z jakichś względów kompletnie ignorują moc, jaką posiadają social media. A jest ona bardzo duża. Coraz częściej mówi się o tym, że dobra firma wręcz musi posiadać konto na chociaż jednym z wielu portali społecznościowych.

Samo posiadanie social mediów jednak jest początkiem drogi do zdobywania klientów i wzrostu popularności Twojej marki. Poniżej przedstawimy kilka fundamentalnych argumentów za tym, aby dosłownie każda firma posiadała przynajmniej jedno konto na którymś z popularnych portali.

Korzyści wynikające z obecności w social media

social media firma
fot. pixabay.com/pl/

Chociaż samo założenie profilu w social media to dość prosta sprawa, to jednak regularne prowadzenie i kontakt z klientami wymaga już pewnego obycia oraz znajomości specyfiki danego portalu. Większe firmy posiadają pracowników do obsługi tego typu miejsc. Już nawet małe firmy mogą pokusić się o zatrudnienie freelancera, który zajmuje się prowadzeniem profili w mediach społecznościowych za niewielką opłatę. Co można zyskać dzięki obecności firmy w social mediach?

Rozpoznawalność marki w social mediach

Na pierwszym miejscu stawiamy oczywiście rozpoznawalność marki. Jeżeli nikt nie słyszy i nie wie o Twojej firmie, to jak ma z niej skorzystać? Ważny jest więc rozgłos i powiadomienie klientów o tym, że istniejesz i co oferujesz. Media społecznościowe swoją specyfiką, pozwalają zrobić duże, lecz pozytywne zamieszanie wokół Twojej firmy. Jeżeli będziesz dawać cenne rady, wskazówki czy pomocne w jakiś sposób materiały, to klienci bardzo szybko Cię odnajdą.

Reklama firmy w social mediach

Takie portale jak Facebook czy Instagram dają ogromne możliwości jeżeli chodzi o reklamy. Dzięki temu możemy dotrzeć do tysięcy nowych klientów, jeżeli dobrze określimy ich profil. Taka forma promocji jest o wiele tańsza niż inne rozwiązania, jak ogłoszenia w gazetach, radiu, telewizji czy innych stronach internetowych. To my sami decydujemy do jakich klientów chcemy dotrzeć i ile chcemy wydać na poszczególną kampanie.

Firma a budowanie społeczność w social mediach

Prowadząc regularnie profile w mediach społecznościowych możemy stworzyć silne więzi użytkowników z naszą marką. Tacy fani to niewątpliwie ogromny skarb, gdyż to oni będą bronić Twojej firmy, chwalić przed znajomymi oraz regularnie korzystać z usług. Aby zaskarbić sobie sympatię użytkowników trzeba jednak często publikować wartościowe posty. Social media dają możliwość natychmiastowego feedbacku od fanów, dzięki temu wiemy, co możemy zmienić i poprawić, aby firma dalej się rozwijała. Twoi klienci mają szanse natomiast aktywnie uczestniczyć w codziennym życiu przedsiębiorstwa.

Ocieplenie wizerunku firmy w social mediach

Nic tak nie poprawia wizerunku jak obecność w mediach społecznościowych i właściwe zarządzanie profilem. Oczywiście, jeżeli będziemy głupio odpowiadali na komentarze użytkowników, wstawiali kontrowersyjne wpisy, to nie możemy liczyć na pozytywną sławę.

Musimy więc zadbać o to, aby nasze posty miały jak najlepszy wydźwięk, o charakterze neutralnym lub pozytywnym. Nikt nie lubi w końcu oglądać suchych faktów, narzekań na świat, otoczenie i podatki. Angażuj swoją społeczność, zadawaj pytania i wchodzi w interakcję, tak aby użytkownicy zobaczyli ludzką twarz firmy.

Pozycjonowanie firmy w internecie

Posiadanie i aktywność w social mediach ma również wpływ na ogólne pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwarki Google. Im więcej fanów tym wyższy poziom w wyszukiwarce. Dobra strategia w mediach społecznościowych działa więc wielopłaszczyznowo.

Śledź statystki w social mediach

social media firma
fot. pixabay.com/pl/

Każdy z popularnych serwisów społecznościowych oferuje firmom na wgląd w statystki, które pozwalają na sprawdzenie czy nasze działania idą w dobrym kierunku. Wgląd w statystki pozwala na analizę i opracowanie konkretnego planu marketingu w firmie. Nie możemy więc ignorować takich informacji, tylko posługiwać się nimi jako wskazówka na przyszłość. Dzięki statystykom odkryjemy jakie posty najbardziej lubią nasi fani, oraz które działania przynoszą najlepsze efekty.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here