Niezależnie od tego czy prowadzisz swój biznes w internecie, stacjonarnie czy w obu wersjach, niezmienienie ważną kwestią jest również obecność na portalach społecznościowych. Niestety wielu właścicieli firm nie decyduje się na to, z uwagi na brak czasu i inne wymówki.
Czasami dochodzi do sytuacji, że z jakichś względów kompletnie ignorują moc, jaką posiadają social media. A jest ona bardzo duża. Coraz częściej mówi się o tym, że dobra firma wręcz musi posiadać konto na chociaż jednym z wielu portali społecznościowych.
Samo posiadanie social mediów jednak jest początkiem drogi do zdobywania klientów i wzrostu popularności Twojej marki. Poniżej przedstawimy kilka fundamentalnych argumentów za tym, aby dosłownie każda firma posiadała przynajmniej jedno konto na którymś z popularnych portali.
Korzyści wynikające z obecności w social media
Chociaż samo założenie profilu w social media to dość prosta sprawa, to jednak regularne prowadzenie i kontakt z klientami wymaga już pewnego obycia oraz znajomości specyfiki danego portalu. Większe firmy posiadają pracowników do obsługi tego typu miejsc. Już nawet małe firmy mogą pokusić się o zatrudnienie freelancera, który zajmuje się prowadzeniem profili w mediach społecznościowych za niewielką opłatę. Co można zyskać dzięki obecności firmy w social mediach?
Rozpoznawalność marki w social mediach
Na pierwszym miejscu stawiamy oczywiście rozpoznawalność marki. Jeżeli nikt nie słyszy i nie wie o Twojej firmie, to jak ma z niej skorzystać? Ważny jest więc rozgłos i powiadomienie klientów o tym, że istniejesz i co oferujesz. Media społecznościowe swoją specyfiką, pozwalają zrobić duże, lecz pozytywne zamieszanie wokół Twojej firmy. Jeżeli będziesz dawać cenne rady, wskazówki czy pomocne w jakiś sposób materiały, to klienci bardzo szybko Cię odnajdą.
Reklama firmy w social mediach
Takie portale jak Facebook czy Instagram dają ogromne możliwości jeżeli chodzi o reklamy. Dzięki temu możemy dotrzeć do tysięcy nowych klientów, jeżeli dobrze określimy ich profil. Taka forma promocji jest o wiele tańsza niż inne rozwiązania, jak ogłoszenia w gazetach, radiu, telewizji czy innych stronach internetowych. To my sami decydujemy do jakich klientów chcemy dotrzeć i ile chcemy wydać na poszczególną kampanie.
Firma a budowanie społeczność w social mediach
Prowadząc regularnie profile w mediach społecznościowych możemy stworzyć silne więzi użytkowników z naszą marką. Tacy fani to niewątpliwie ogromny skarb, gdyż to oni będą bronić Twojej firmy, chwalić przed znajomymi oraz regularnie korzystać z usług. Aby zaskarbić sobie sympatię użytkowników trzeba jednak często publikować wartościowe posty. Social media dają możliwość natychmiastowego feedbacku od fanów, dzięki temu wiemy, co możemy zmienić i poprawić, aby firma dalej się rozwijała. Twoi klienci mają szanse natomiast aktywnie uczestniczyć w codziennym życiu przedsiębiorstwa.
Ocieplenie wizerunku firmy w social mediach
Nic tak nie poprawia wizerunku jak obecność w mediach społecznościowych i właściwe zarządzanie profilem. Oczywiście, jeżeli będziemy głupio odpowiadali na komentarze użytkowników, wstawiali kontrowersyjne wpisy, to nie możemy liczyć na pozytywną sławę.
Musimy więc zadbać o to, aby nasze posty miały jak najlepszy wydźwięk, o charakterze neutralnym lub pozytywnym. Nikt nie lubi w końcu oglądać suchych faktów, narzekań na świat, otoczenie i podatki. Angażuj swoją społeczność, zadawaj pytania i wchodzi w interakcję, tak aby użytkownicy zobaczyli ludzką twarz firmy.
Pozycjonowanie firmy w internecie
Posiadanie i aktywność w social mediach ma również wpływ na ogólne pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwarki Google. Im więcej fanów tym wyższy poziom w wyszukiwarce. Dobra strategia w mediach społecznościowych działa więc wielopłaszczyznowo.
Śledź statystki w social mediach
Każdy z popularnych serwisów społecznościowych oferuje firmom na wgląd w statystki, które pozwalają na sprawdzenie czy nasze działania idą w dobrym kierunku. Wgląd w statystki pozwala na analizę i opracowanie konkretnego planu marketingu w firmie. Nie możemy więc ignorować takich informacji, tylko posługiwać się nimi jako wskazówka na przyszłość. Dzięki statystykom odkryjemy jakie posty najbardziej lubią nasi fani, oraz które działania przynoszą najlepsze efekty.