Zachowanie bezpieczeństwa w firmie powinno obejmować nie tylko skuteczne zarządzanie bieżącą pracą, ale również pilnowanie procesów związanych z odejściem pracowników – jak wygląda w tym kontekście kwestia numeru służbowego?
Zachowanie numeru służbowego po odejściu z pracy
Za decyzją o chęci pozostania przy firmowym numerze mogą stać różne czynniki. Najczęstszym jest po prostu przyzwyczajenie, choć nie jest to jedyny powód. Takie rozwiązanie może być również sposobem na oszczędności – abonament komórkowy dla firm jest niemal zawsze bardziej opłacalny niż analogiczne propozycje dla klientów prywatnych. Rabaty i stawki dostępne w ramach umowy przedsiębiorstwa z dostawcą usług telekomunikacyjnych powinny pozostać niezmienione, co sprawia, że pracownicy mogą w ten sposób ograniczyć swoje wydatki.
Jak wygląda ten proces? Jego dokładny przebieg zależy od procedur wybranego dostawcy, jednak przeważnie prezentuje się dość podobnie. Najczęściej polega on na podpisaniu przez pracownika nowej umowy, która zostaje zawarta bezpośrednio między nim a firmą telekomunikacyjną. W ten sposób telefonia komórkowa dla firm wraz z jej zaletami może być dostępna również dla klientów prywatnych.
Numer służbowy można zachować, ale jest to niezalecane
Wiemy już, że abonament komórkowy dla firm wraz z numerem służbowym może przeważnie bez większych komplikacji przejść na pracownika po odejściu z pracy. Czy z perspektywy przedsiębiorcy warto decydować się na takie rozwiązanie? Lepiej poważnie zastanowić się nad tą decyzją – telefonia komórkowa dla firm przeważnie idzie w parze z udostępnieniem smartfona pracownikowi. Na urządzeniu mogą z kolei znajdować się cenne dane firmowe – na przykład skrzynka kontaktowa zawierająca informacje o klientach. Jeśli już postawimy na takie rozwiązanie, należy bezwzględnie zadbać o dokładne wyczyszczenie pamięci urządzenia i przywrócenie ustawień fabrycznych.
Ryzyko może wiązać się także bezpośrednio z samym numerem. Dotyczy to zwłaszcza pracowników na stanowiskach związanych z obsługą klienta, w szczególności przechodzących do konkurencyjnej firmy. Klienci korzystający wcześniej z usług naszej firmy mogą nadal próbować kontaktować się z nią przez dany numer telefonu – jeśli po drugiej stronie usłyszą ofertę konkurencji, może to prowadzić do spadku zysków naszego przedsiębiorstwa.
Telefonia komórkowa dla firm – jak znaleźć odpowiednią ofertę?
Przy wyborze abonamentu komórkowego dla firmy liczą się takie kwestie jak zasięg, rozmiar pakietu danych czy możliwość prowadzenia rozmów bez ograniczeń. Zdecydowanie warto stawiać na oferty bez limitów połączeń czy SMS-ów, jak również ze sporym zasobem danych do wykorzystania. Dobrym pomysłem może być połączenie tego typu rozwiązań z innymi usługami z zakresu telekomunikacji w ramach jednej faktury. Taką opcję zapewnia między innymi INEA, poznański dostawca Internetu, który może pochwalić się bardzo atrakcyjną ofertą telefonii komórkowej dla firm. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na możliwość kontaktu z opiekunem biznesowym, który pomoże dobrać właściwą ofertę.