Jak pozyskać klientów na Instagramie

Marzy Ci się stała publiczność na Instagramie, która będzie rozdawać Ci like na instagramie i komentować Twoje zdjęcia, a jednocześnie uwielbiać Twoje produkty/usługi?

Pozyskiwanie nowych klientów na Instagramie to zajęcie czasochłonne. Wielu ludzi, którzy osiągnęli i wciąż osiągają w tym zakresie sukcesy potwierdzą, że jest to zajęcie znacznie przyjemniejsze niż praca na etat w nielubianej firmie, mimo że wymaga od nas o wiele więcej energii, czasu i kreatywności.

Na całe szczęście Instagram to platforma, a właściwie serwis fotograficzny, który znacząco ułatwia pracę przedsiębiorcom i twórcom, którzy za jego pośrednictwem chcieliby pozyskać nowych klientów. Rzecz nie jest łatwa, dlatego warto wyposażyć się nie tylko w cierpliwość, ale również w podstawowe informacje, które pozwolą uniknąć nieprzyjemnych sytuacji i zoptymalizować efekty naszej pracy. Od czego należy i warto zacząć?

Poznaj swoich klientów

Na samym początku trzeba pozbyć się wszelkich złudzeń. Założenie konta firmowego na Instagramie samo w sobie nie jest absolutnie żadną gwarancją na sukces i pozyskanie nowych klientów. Mogłoby się oczywiście wydawać, że właśnie tak funkcjonuje Instagram, bo przecież istnieje całe mnóstwo kont z ogromną ilością obserwujących. Takie konta nie powstały jednak z dnia na dzień. Właściciele świetnie prosperujących kont budowali swoją markę miesiącami, a może i nawet latami, by w końcu osiągnąć coś, co możemy śmiało nazwać sukcesem. Poświęcili czas, energię, wykazali się ogromną kreatywnością, wchodzili w interakcję z innymi użytkownikami i przeprowadzali odpowiedni rekonesans, aby dotrzeć do tych, którzy w następstwie zostali ich klientami.

Poznanie swojego klienta to absolutna podstawa. Dzieje się tak dlatego, że Instagram to miejsce, w którym spotykają się wszyscy – zarówno klienci, jak i przedsiębiorcy, ale także zwyczajni ludzie, którzy nie mają zamiaru niczego kupować. Osoba nastawiona na zysk i pozyskiwanie nowych klientów musi mieć świadomość tego, do kogo się zwraca i w jakim celu. Określenie idealnego klienta jest wobec tego bardzo istotnym czynnikiem. To właśnie do tej osoby będziemy kierować wszystkie treści – tłumaczy ekspert tanielajki.pl.

Nie pozwól o sobie zapomnieć

Bardzo często użytkownicy Instagrama, zwłaszcza osoby budujące własną markę, narzekają na zmniejszające się zasięgi i brak aktywności. Warto sytuację przenanalizować pod innym kątem. Czy na pewno pojawiamy się często na swoim koncie i czy klient pamięta o nas, skoro ostatni post umieściliśmy przeszło dwa tygodnie temu?

Regularne umieszczanie postów to kolejna kwestia, której nie wolno pod żadnym pozorem zaniedbywać. Klientowi trzeba o sobie przypominać. Posty to doskonały sposób na to, aby zaangażować klienta w dyskusję, usłyszeć jego opinię i po prostu się z nim poznać. Każda osoba prowadząca konto firmowe powinna o tym pamiętać. Dodatkowym super przydatnym narzędziem jest możliwość planowania swoich postów. Statystyki pokazują, w jakich godzinach użytkownicy są najbardziej aktywni. Właśnie wtedy warto opublikować post, który został wcześniej zaplanowany. Właściwie taka publikacja odbywa się nieco poza nami, ale dzięki wcześniejszym przygotowaniom, możemy być absolutnie pewni, że mamy wszystko pod kontrolą.

Nie znikaj z platformy

Statystyki potwierdzają, że największym zainteresowaniem cieszą się konta najaktywniejsze. Nic w tym jednak dziwnego. Nowe posty, komentarze, lajki… To wszystko pracuje na feedback, którego będziemy mogli się spodziewać, jeżeli sami zaczniemy uczestniczyć. Instagram od pewnego czasu oferuje możlwość umieszczanie tzw. stories, czyli 24-godzinnych relacji, które pojawiają się na samej górze aplikacji, dzięki czemu ściągają największą uwagę innych użytkowników obserwujących nasze konto. W relacji mogą pojawić się zdjęcia, krótkie filmiki, ale także coś na wzór ankiet, w których zadajemy konkretne pytanie swoim odbiorcom.

To idealne narzędzie dla twórców, którzy pragną odzewu i być może ważnej opinii. To także możliwość wejścia w interakcję z osobami, które znajdują się po drugiej stronie. Statystyki dowodzą, że tworzenie stories to nieodłaczny element marketingu, który znacząco wpływa na zasięgi kont prywatnych oraz firmowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here