Jak gadżety reklamowe odmieniają świat

Dziś wszystko może być reklamą: samochód, tablet, a nawet zestaw akcesoriów biurowych. Dlaczego tak się stało? Jak to możliwe, że nawet smycz do noszenia dokumentów nabrała znaczenia marketingowego?

Gadżet reklamowy – ocena pod kątem marketingu

W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat reklama sama w sobie przeszła olbrzymią rewolucję. Dawniej służyła jedynie kilku markom, informując o istnieniu konkretnych, a zwłaszcza deficytowych produktów. Dziś twórcy reklam prześcigają się w metodach, których celem jest przeciągnięcie klienta na swoją stronę.

Nic więc dziwnego, że nawet zwykłe przedmioty codziennego użytku stały się jej narzędziem. Gadżety reklamowe – bo o nich mowa – to często proste rzeczy, bez których trudno sobie wyobrazić życie codzienne. Reklamą stała się naklejka dla dzieci, skrzynka na drobiazgi, a także zestaw artykułów plastycznych.

Jak powstaje gadżet reklamowy?

Duża popularność, jaką cieszą się gadżety reklamowe, wynika najczęściej z ich niewielkiej ceny. Dziś koszt zakupu powerbanku, pendrivea lub podstawowego akcesorium do ćwiczeń plastycznych jest relatywnie tani. Warto też pamiętać o masowym wykorzystaniu tych gadżetów. To akcesoria, które nabywane są zwykle w dużych ilościach.

A to oznacza, że:

  • są one łatwo dostępne,
  • mogą zostać przekazane dużej liczbie potencjalnych odbiorców,
  • ich cena nabycia jest stosunkowo niska.

Dzięki temu koszt uzyskania satysfakcjonującej ilości kontaktów marketingowych jest relatywnie niski.

Warto dodać, że koszt powstania nadruku również nie jest wysoki. Najczęściej wykorzystuje się do tego celu technologie takie jak sitodruk, tampodruk, grawerowanie (chemiczne i laserowe), haftowanie, drukowanie termotransferowe itd. Przy dużej liczbie zamówień jednostkowe koszty tych procesów spadają.

Który gadżet reklamowy jest najpopularniejszy?

Od razu nasuwa się pytanie, który rodzaj gadżetów reklamowych cieszy się największą popularnością. Odpowiedź jest prosta: to akcesoria, które są najbardziej przydatne potencjalnemu użytkownikowi. Dawniej należały do tego grona proste gadżety biurowe, takie jak długopisy, zestawy do pisania lub rysowania, a także prosta elektronika użytkowa.

Dziś rosnącą popularnością cieszą się akcesoria o znacznie wyższym potencjale funkcjonalnym. Mowa tu m.in. o powerbankach, nośnikach pamięci, futerałach i oczywiście smyczach reklamowych. Jak łatwo zauważyć, większość przedmiotów, które wcześniej nie były traktowane jako gadżety reklamowe, jest nimi dzisiaj. Dotyczy to zwłaszcza zaawansowanej elektroniki użytkowej, której finalna cena z roku na rok szybko spada.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here