Jak skutecznie zdobywać klientów na usługi księgowe

O tym jaki potencjał reklamowy ma Internet, przekonują się przedstawiciele różnych branż. Nie omija to także księgowości – biura rachunkowe mogą wykorzystać kanały online do znalezienia nowych klientów. Jak to robić? Poniżej przedstawiamy najlepsze rozwiązania.

Kanały reklamowe dla usług księgowych

Obecność w wynikach wyszukiwania, aktywność w mediach społecznościowych i dostarczanie klientom bezpłatnych narzędzi usprawniających rozliczenia, to przykłady działań, które warto wykorzystać w swojej firmie. Ich charakterystyczną cechą jest znaczne rozszerzenie zasięgów w krótkim czasie

Strona internetowa www

Podstawowym kanałem księgowych powinna być strona internetowa. Pełni ona charakter wizytówki, informuje i udostępnia dane kontaktowe. Im bardziej rozbudowana strona, tym lepiej dla firmy. Dlaczego? Jeśli potencjalny klient oprócz klasycznej zakładki „O nas” znajdzie też np. zakładkę blogową z merytorycznymi artykułami, podświadomie zapamięta firmę jako ekspertów w swojej dziedzinie. To właśnie z usług takich księgowych każdy chce skorzystać. Rzeczywistość wirtualna nie jest już dzisiaj alternatywą, ale jest odbiciem tego, co naprawdę dzieje się w świecie. Brak strony internetowej sprawia, że usługi są niewiarygodne. 

Pozycjonowanie SEO

Pisanie bloga i rozbudowanie contentu wpływa też na wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Jest to najpopularniejsza wyszukiwarka, dlatego pozycja w Google nie powinna być nikomu obojętna. Użytkownicy szukają księgowości przez Internet, a jeśli dana strona nie znajdzie się w TOP 10, ma znacznie mniejsze szanse na bycie zauważoną. Konkurencja jest duża, ale można zainwestować w pozycjonowanie lokalne, by na początek skupić się na pozyskaniu klientów działających w pobliżu. Agencje SEO i freelancerzy będący pozycjonerami zrobią to profesjonalnie, w oparciu o oficjalne wytyczne Google. 

Kampanie reklamowe Google Ads

W czasie, kiedy strona usług księgowych będzie się pozycjonować (to zawsze proces, którego pierwsze efekty mogą być widoczne po 2-3 miesiącach), można postawić na reklamy Google Ads wyświetlane na samej górze w wynikach wyszukiwania. Kampanie reklamowe realizowane są zwykle przez specjalistów Google Ads, którzy ustawiają je odpowiednio pod lokalizację czy wybrane słowa kluczowe. Przygotowanie reklamy, podobnie jak w przypadku pozycjonowania SEO, wymaga analizy konkurencji i zaplanowania strategii, a dalej obserwacji, badania wyników i podejmowania dalszych kroków.

Facebook 

Mimo różnorodności środków online, to wciąż Facebook zrzesza największą liczbę użytkowników, wśród których znajdują się potencjalni klienci usług księgowych. Jeśli biuro rachunkowe chce dotrzeć do większej liczby osób, dobrym rozwiązaniem jest strona fanpage. Nie tylko obecność, ale i aktywność w mediach społecznościowych buduje zaufanie do firmy i sprawia, że jest ona wybierana chętniej niż np. biuro polecone na przeciętnym forum. Zaangażowanie na Facebooku pokazuje też stosunek do klientów – otwartość, przyjazność i gotowość do kontaktu. 

Internetowy katalog księgowych 

Poszukiwania potencjalnych klientów są często sprecyzowane. Wybierają oni miejsca, w których pojawiają się zestawienia lub ogłoszenia usług księgowych – tak, aby móc je porównywać i oceniać. Z tego względu warto zostawiać swoje dane na portalach branżowych i w katalogach księgowych. Świetnym przykładem jest katalog księgowych Intaxo. Umożliwia on użytkownikom szybkie znalezienie księgowości na terenie swojego województwa lub nawet miasta. Niewykorzystanie takiego potencjału i brak informacji o firmie skutkuje przewagą konkurencji. 

Darmowe oprogramowanie dla klientów 

Wszyscy użytkownicy lubią i doceniają narzędzia online, które usprawniają podstawowe działania, pomagają zaoszczędzić czas i przede wszystkim – są bezpłatne. Księgowi mogą udostępniać swoim klientom prosty w obsłudze program, w którym możliwe jest prowadzenie księgi przychodów i rozchodów, tworzenie deklaracji VAT czy nawet automatyczne przekierowanie informacji do Urzędu Skarbowego. Taką propozycją jest np. program dla biur rachunkowych Intaxo. Księgowi realizują niską płatność (5 zł miesięcznie za każdego klienta, któremu udostępniają program), ale klienci nie ponoszą przy tym żadnych kosztów. Dla wielu z nich to właśnie dostęp do tego typu programu przekłada się na wybór tych, a nie innych usług księgowych. 

Podsumowanie

Skuteczne zdobywanie klientów przez księgowych jest możliwe wieloma kanałami online. Różnica jest przede wszystkim w czasie, który trzeba na to poświęcić i zaangażowaniu zewnętrznych podmiotów. Jeśli np. firma dysponuje dużym budżetem, to może zlecić specjalistom stworzenie i zarządzanie stroną www, pozycjonowanie SEO czy reklamy Google Ads. To samo dotyczy prowadzenia strony fanpage na Facebooku. Skutecznym działaniem jest też jednak skorzystanie z dostępnych już miejsc zrzeszających księgowych i programów, które oferują inne firmy. Zostawienie danych na stronie katalogowej czy wykupienie narzędzia przydatnego dla swoich przyszłych klientów, oszczędza czas i nie obciąża budżetu biura. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here