Dlaczego przy wynajmowaniu biura w Krakowie warto skorzystać z pomocy specjalistów?

0
566

Wynajem biura w Krakowie jest dla wielu firm szansą na znalezienie dla siebie znakomitego miejsca, ale sprawa nie jest wcale prosta i żeby uniknąć pułapek, warto czasem skorzystać z pomocy specjalistów. Co takiego może się udać dzięki odwołaniu się do ich wiedzy i doświadczenia?

Wybór najlepszej lokalizacji

Jeśli chodzi o wybór lokalizacji, Kraków jest dość specyficzny. Wynajem biur Kraków to oczywiście zawsze konieczność równoważenia różnych aspektów ofert, jednak pewną cechą specyficzną tego miasta jest fakt, że prawie w tym samym miejscu znajdują się i nowoczesne, niedawno wybudowane biurowce, i pomieszczenia w starych budynkach, które biurami są tylko z nazwy. Jeśli nie zna się lokalnych warunków, czasem łatwo jest skusić się na tańszą ofertę wynajmu biura, do którego na przykład bardzo trudno będzie dojechać nie tylko prywatnym autem, ale nawet komunikacją zbiorową. A fakt, że w ostatnich latach podjęto w Krakowie parę sporych inwestycji infrastrukturalnych, dodatkowo jeszcze skomplikował układ funkcjonalny miasta.

Wstępna selekcja ofert lub wsparcie w negocjacjach

Lokalni specjaliści często działają na jeden z dwóch sposobów: albo prezentują już wstępnie wybrane oferty, które przechodzą odpowiedni proces oceny, albo dodatkowo pozwalają na szukanie ofert poza portfolio i wtedy wspierają najemców w procesie negocjacyjnym. To bardzo istotne, ponieważ w obu przypadkach można mieć pewność, że za ustalanie aspektów administracyjnych, formalnych, ale i finansowych wezmą się osoby, które dobrze rozumieją branżę nieruchomości komercyjnych. Często też doradcy są w stanie uzgodnić dogodne warunki adaptacji lokali i mogą odpowiedzieć na kilka pytań pośrednio wpływających na decyzję najemców, na które inaczej trudno jest uzyskać odpowiedzi.

Po prostu wiedza

Nawet jeśli przedsiębiorca szukał biur w kilku miastach i odpowiednio się do tego przygotował, nie będzie miał wiedzy, jaką dysponują doradcy zajmujący się pośrednictwem w wynajmie nieruchomości komercyjnych często przez długie lata. Sieć kontaktów, znajomość lokalnych warunków, codzienna znajomość miasta, a z drugiej strony także dogłębne zrozumienie przepisów i całej formalnej otoczki, jaka towarzyszy wynajmowi biur to wszystko rzeczy, których nie da się zastąpić lekturą artykułów w internecie. Praktyczne podejście i znajomość procesu wynajmu biur od podszewki pozwalają po prostu uniknąć komplikacji, jakie mogłyby się pojawić, gdyby to przedsiębiorca sam na własną rękę próbował przeprowadzić cały proces poszukiwań.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here